Saturday, August 22, 2009

RAMADAN yang dinanti dah tiba



ramadan menjelma lagi, gembira rasanye sebab aku masih lagi diberi kesempatan dariNya untuk beribadah dibulan yang mulia ini............ emm blog ni baru lahir hari ni, iaitu pada 1 ramadan... ape yang menariknya blog ni tercipta di bulan yang berkah ni??? emm aku pun tak pasti.. yang pastinya, aku terasa diberi nyawa yang kedua... setelah 3 hari badan ni tak berdaya, alhamdulillah aku dapat menikmati indahnya hari pertama ramadan ni..emmmmmm seperti tahun2 yang lain, hari pertama ramadan tidak dengan family, takpelah.... mungkin ada hikmahnya.. kalau aku balik karang, mau tak datang dah bandar melaka ni..di bulan yang berkah niape yang ingin aku gapai, yang ingin aku kejar ialah malam lailatulqadar... subhanallah..... andailah aku terpilih menjadi salah seorang yang dapat menyaksikan malam tersebut, tak tergambar dek kata2 ape yang dirasa..
aku ada terbaca sebuah blog sorang sahabat ni, ramadan tu ibaratnya, waktu pepagi sangat da sorang yang pakai baju putih datang rumah kita, bawe hadiah banyak sangat, tapi kite buat derk je kat die, ajak masuk rumah pun kite buat macam nak tak nak je, dalam masa yang sama kita sibuk buat persiap untuk sorang lagi yang nak datang rumah kita, kita pasang semua yang baru, tapi orang yang bawak hadiah banyak tadi kita ignore je....bayangkan perasaan orang tu... emm tu diibaratkan sebagai ramadn yang kita tak hargai... dibulan ramadan sepatutnya kite buzy dengan beribadat, berzikir...tapi ada antar kita yang 1 ramadan lagi dah buat baju raya, dah masak kueh raya..... emmmm renung2kan sejauh mana kite menghargai bulan yang berkah ni... andai ada yang tersinggah di blog ak ni.... kalu ada yang tersilap @ terkurang , boleh la tolong tambahkan....ak pun baru belajar nak menulis, masih sumbang gerak tari jari jemari aku ni.... salam

1 comment:

  1. Assalamualaikum...

    Salam ziarah. Moga kita dapat bertukar2 pendapat dan pandangan atas kewujudan blog ini, Insya Allah :)

    ReplyDelete